24 Aralık 2012 Pazartesi

barbi evi-salon ve mutfak yapım aşamaları:)


hiç bir masraf yapmadan tamamen evdeki malzemelerle yaptığım barbi evimizin salon ve mutfağının yapım aşamalarını paylaşacağım.tamamının resmi yok malesef.14 aylık bir oğlum var.çok kısıtlı zamanlarda yaptığım için kimisini fotoğraflayamadım.ama ayrıca sormak istediğiniz bir şey olursa lütfen yorum kısmına yazın yanıtlarım:)


mutfağımız.sağdaki siyah benekli duvarı siyah karton üzerine gümüş rengi simli kalemle boyayarak yaptım.kuvvetli sıvı bir yapıştırıcıyla yapıştırdım.uhu tarzı yapıştırıcılardan.tavanı beyaz kartonla kapladım.siyah kartondan  uygun ebatta bir dikdörtgen kesip yapıştırdım.asma tavan yaptım:))mutfaktaki aydınlatmayı dolap kulpundan yaptım.barbi evini yaptığımız dolap kapaklarının kulpuydu üzerine büyük boy gümüş rengi boncuk yapıştırdım.


mutfak dolabını strafordan yaptım.kızıma aldığımız oda takımının straforlarıydı.barbi evi planım olduğu için bazılarını saklamıştım.bir büyük üç küçük parça kestim.büyük parça evin yüksekliğinde küçükler ise barbinin belinin yüksekliğinde.küçük üç parçayı birbirine yapıştırdım sonrada büyük parçaya yapıştırdım.yapıştırıcı olarak sıcak silikon kullandım.uhu tarzı yapıştırıcılar straforu deliyor.malesef başıma geldi:)straforu keseceğiniz yere bir cetvel koyup sert bir zeminde falçata ile keserseniz düzgün olma ihtimali yüksek oluyor.


bu şekilde kartonla kaplayıp cetvelle işaretler alıp bölmelerini yaptım.o günlerde antalya yağışlı havaya fazlasıyla teslim olduğundan kırtasiyeye gidemedim ve kızmızı  ve gri kartonu harmanlayıp,siyah kartonda olmadığından guaj boyayla boyayıp yaptım:)


siyahla boyadıktan sonra gümüş rengi kalemle cetvel yardımıyla kenarlarını çerçeveledim.kalem resimde gördüğünüz.özel bir adı varmı bilmiyorum.


üst dolap ve yan dolabı,dolabın ölçülerine uygun ebatta strafordan kesip kapladım.broşür ve dergilerden kestiğim resimleri yapıştırdım.uygun ebatta bulaşık makinesi ve buzdolabı bulamadım.daha sonra bulduğumda yapıştıracağım.


fayans kısmını guaj boya karton ve simli kalemle desn çizerek yaptım.karton az olduğundan bir derleme oldu:)lavoboyu plastik gümüş rengi bir kaşığın sap kısmını kırıp yaptım.


mutfak sandalyelerini üst resimde gördüğünüz malzemelerle yaptım.beyaz olan şurup şırıngasının koruma kapağı.sarı olan metalden bir süs eşyası.kullanmadığım için yaprağının bir tanesini kırdım üzerinide örerek kapladım.ortadaki delik kısımdan kapağa sabitledim.kapağın gövde kısmını siyah iple sararak yaptım.


mutfak masası için cd ve neyin rulosu olduğunu bilmediğim:)) bir rulo kullandım.streç film veya alüminyum folyo rulosunun kalınlığında.cd nin şeffaf yerine siyah bir karton kesip yapıştırdım sonrada ikisini birbirine yapıştırdım.


alt kısmını yine siyah iple sararak yaptım.iki ucunu silikonla sabitledim.


salonun duvar kağıdı.pembe bir karton üzerine siyah kartondan kestiğim benek ve şeritlerle yaptım.sonra duvara yapıştırdım.duvar kağıtlarını çift taraflı bant veya uhu ile yapıştırdım silikon çabuk donduğu için bir boyut oluşturuyor altında.


tv ünitesi bu ilk yaptığım eşyaydı.biraz ufak oldu.altını straforla yükselteceğim inşaallah.buda aynı mutfak dolabındaki gibi straforla yapıp kartonla kapladım.broşürden tv kesip kartona yapıştırdım.arkasınada küçük bir dikdörtgen karton yapıştırdım.önde durması için.resimi,şekilli makasla eva yı kesip bir kartona yapıştırdım.çerçeve yaptım.içine barbi etiketi yapıştırdım.


lambayı sıvı sabun kapağını bir şişe geçirerek yaptım.mavi alan büyük pet şişe kapağı.


oyun hamuru ile bu şekilde sabitledim sonra simli kurdele ile şişi sardım.lambanın içine kırılmış bir tacımızdan kalan süsü taktım düğme tarzı bir şey.


salon avizesini anten kablunun dış kısmını soyarak yaprım.en içindeki sarı kablonun üstüne sarılı beyaz tabakalı kısım.uçlarına gümüş rengi büyük boncuk yapıştırdım silikonla.


lambanın üst kısmındaki metal sanırım banyo çeşmelerinin duvara dayalı kısmında olan aparat.alet çantasında buldum:))kablonun uçlarını ortasından geçirip silikonla tavana yapıştırdım.


yine kullanmadığım bir süs eşyasını guaj boyayla boyayıp simli kalemle desen çizdim.sehpanın altında ve iki koltuğun arasında kullandım.ben yaparken büyük vazo olarak düşünmüştüm sonra kullanım alanı değişti:)


tekli koltuk için dikdortgen bir margarin kutusunu ortadan ikiye kestim iç kısmını.elyafla kapladım.


kumaşla kapladıktan sonra bir kartondan alt kısmının ölçülerinde parça kestim onuda kapladım.kürdana boncukları silikonla yapıştırdım.


kartonu altına yapıştırdıktan sonra ayaklarını yapıştırdım.


pembe koltuğumuzun yapım aşamaları malesef yok.onu strafordan yaptım.parçaları kapladıktan sonra birbirine yapıştırdım.minderi ve yastığı diktim.tekli koltuğun yapılışı gibi dondurma kutusundan çift kişiliğide yapılabilir sonradan aklıma geldi.önce bunu yapmıştım.


sehpa kızımın kalp şeklinde bir oyuncağı.kalpli yastığı ördüm.kedi yumurtadan çıktı:))minişde pudingden çıktı:))halıyı ve yolluğu eski bir çantadan kestim.halı örecektim fakat yarışmaya yetiştirmek için bu şekilde yaptım.bir ara onuda örerim.yer kaplamasını kırtasiyeden aldım.ambalaj kağıdı olarak satılıyor.yapmak için aldıklarım bazı renk kartonlar ve yer kaplaması bunun dışında bir masrafımız olmadı.hiç bukadar uzun bir post yayınlamamıştım:))) umarım faydalı olmuştur.daha öncede banyomuzu yayınlamıştım.buradan bakabilirsiniz.
ziyaretiniz için teşekkür ederim sormak istediğiniz bir şey olursa memnununiyetle cevaplarım.sağlıklı güzel günler dilerim:))

63 yorum:

  1. verilen emeğe değmiş.Harika olmuş ellerinize sağlık :) Sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz dilek hanım:)çok teşekkür ederim:))

      Sil
    2. normaş karton olurmu

      Sil
    3. normal karton derken neresini kasdediyosun canım:) kaplamalar bildiğimiz fon kartonu ama eşyalar strafor.eşyaları yapmak için diyorsan,karton ezilir.koli dediğimiz marketlerdeki kartonlarlada yapabilirsin:)

      Sil
  2. daha önceki paylaşımlarınıda görmüş hayran kalmıştım :)
    yapabilir herkes çok zor deil ama
    bukadar sabretmek bu ince ufacık işlerle uğraşmakta herkesin sabrı harcı değil ;)
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim:)yapılan işten keyif alındığında sabırda itinada kendiliğinden geliyor:)çok sağolun:)

      Sil
  3. çok güzel olmuş.inanılmaz bir yaratıcılıkla tam bir geri dönüşüm harikası olmuş.Çok emek ve sabır isteyen bir iş...ama sonuç süper olmuş.ellerinize sağlık.Oldum olası bayılırım bu evlere,denemeye cesaret edebilir miyim?yapabilir miyim bilmiyorum ama en azından aklımın bir ucunda yer etti...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim:))çok güzel bir yorum benim için sağolun:)yapabilirsiniz tabiki.çok zaman alıyor ama sonuç harika oluyor.ozaman darısı başınıza diyelim:)

      Sil
  4. Allahım yaaaa koltuğun kokoş bacaklarına bayıldım ve broşurerden resim kesip yapıştırmak harika bir fikirmiş ne kaadar da gerçekçi görünüyorrrrr. Açıkçası komple evin fotoğrafını gördüğümde etkilenmemiştim ne yalan söyleyeyim ama her bir eşyaya verilen öneme ve güzelliğe bakınca tebrik etmek istiyorum gerçektende :) Çok güzeller. Avizeden tv ünitesine herşey harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler şenay hanım:)zaten komple ev fotoğrafından bir çok kişi etkilenmedi herhalde:))oylarım tavan yapmadı:)))gerçekten çok emek verdim.üstünkörü iş yapmayı hiç sevmem zaten:))bu ev bu hale gelene kadar kaç koltuk kaç eşya yaptım en son bunlarda karar kıldım:)çok memnun oldum yorumunuza sağolun:))

      Sil
  5. yahuuu delisin sen... harikalar yaratmışsın... neler neler üretmişsin ve hepsi birbirinden harika... sabrına ve hayal gücüne hayran kaldım...

    oyum kesinlikle senin...valla tebrikler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ara sıra söylerler evet:))çok teşekkür ederim.çok memnun oldum yorumuna:)hayal gücümde çok memnun oldu:)) çok sağol.oy içinde çok teşekkürler.

      Sil
  6. Çok güzel ve çok emekli bir çalışma olmuş. Ellerinize, yüreğinize sağlık. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim güzel yorumunuza:)sağolun:))

      Sil
  7. ben de hiçbir postu böyle heyecanla ve dikkatle okumamıstım:) harika olmus gerçekten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağoluunnn:)çok memnun oldum:)

      Sil
  8. Yaptıklarına hayranlık duydum! Ne kadar yaratıcı, ne kadar güzel ve özel bir çalşma olmuş. Benimde küçükken en büyük hayalim bir barbie evdi, o nedenle kızının ne kadar mutlu olduğunu tahmin edebiliyorum. Birde ev bu kadar emek ve göz nuru ile işlenmiş olunca bence torunlarına bile kalacak bir miras ;)

    http://berry-dew.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz:)çok teşekkür ederim:)çok memnun oldum samimi yorumunuza:)bende barbi evi isterdim:)en çokta yumoş reklamındaki ayının benim olmasını isterdim:)olmadı:)bende kızımın hayallerini gerçekleştirmeye çalışıyorum:)çok sağolun eminim çocuklarına saklar:)oyuncaklarına çok değer veriyor:)

      Sil
    2. merhaba ben erva bingöl adında bir şehirde yaşıyorum el sanatlarna çok yatkınım 13 yaşında olmama ramen tuz hamuru vb.türde hamurlardan kürdanlardan sandalyeler yapıyorum hatta okuldan vakit buldukça çok çok minik bir minyatür ev tasarlıyorum şu anda sadece oturma odası var evimizde kullanacağım birçok malzeme var fakat bir problemim var neyi nasıl yapacağımı bilmiyorum çiziyorum ama birleştirmek zor oluyor.bu arada ben barbie banyosunun lavabosu için yumurta kabuğunu tutkal ve peçete kağıdı ile birleştirip altın sarırsı pulla süsledim bana yaptıklarımı birleştirmek için yardım edermisiniz nolurrr :)

      Sil
    3. ne güzel tebrik ederim:)keşke bir mail adresi bıraksaydın daha rahat anlaşabilirdik.yaptığın eşyalar benimki gibi oyun içinmi yoksa daha minik minyatürmü.yani süs olarakmı.minyatürse bir blog var çok başarılı harika çalışmaları var.http://ozdenceyhan.blogspot.com/ inceleyebilirsin bu blogu.oyun içinse ben yardımcı olmaya çalışırım canım.mail adresini yaz bana olurmu:))

      Sil
  9. ben sıtraforu nasıl yapıştırıcağımı bilmiyodum saolun.........

    YanıtlaSil
  10. ben de kızıma barbie evi yaptım çok güzel oldu artık barbieleri elinden düşmüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel:)güle güle oynasın kızınız:)merak ettim görmek isterim resimlerini:)çok teşekkür ederim:))

      Sil
  11. bende kızıma barbie evi yaptım artık barbieleri elinden düşmüyor fikirleriniz için sağolun

    YanıtlaSil
  12. ne kadar uğraşmışsınız :O emeğinizede değmiş BRAVO! benim bile oynayasım geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim:)vakit buldukça bende oynuyorum:)

      Sil
  13. halıyı eski bir çantamın derisini kullanarak yaptım.desenli halıyı soruyorsanız o hazır:)

    YanıtlaSil
  14. Merhaba ben de barbie evi yaptım ama streforu nerden bulabilirim yardımcı ol ltfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben kızıma aldığımız oda takımının içindekileri kullanmıştım.ayrıca satılıyormu bilmiyorum maalesef.kolay gelsin:)

      Sil
  15. çok harika emeğinize sağlık bizde yapıcaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim:)kolay gelsin...

      Sil
  16. evin en ve boy ölçülerini yazar mısınız harika olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim:)
      uzunluk 80 cm-derinlik 35 cm-tek katın yüksekliği 35 cm ama tavsiyem yüksekliği 10 cm daha arttırmanız daha ferah olur:)

      Sil
  17. bende sizin gibi yapmak istiyorum 12 yaşında bir kız çocuğuyum barbielere hayranım

    YanıtlaSil
  18. gerçekten çok güzel olmuş emeğine deymiş :) herşeyn inceliklerini düşünmüşsün bende yapmayı düşünüyorum ama baya zora benziyor :) eşyaları çokğalttım fakat tahta falan yok evde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim:)yapalı bir sene oldu oğlum 1 yaşındaydı ee haliyle zaman darlığından uykumdan fedakarlık ettim:)ama deydi:) yoo zorda değil aslında.zaman ve sabır işi:) aslında kızınız kullanabilirse kartonlada yapılabilir tahta şart değil.oğlum ezip büzer :)diye tahta kullandım:)kolay gelsin:))

      Sil
  19. teşekkürler =) ama tahta olması şart bence karton kullanırsam biraz kötü olur diye düşünüyorum bir tanıdığım var tahtadan evlerle ilgileniyor ona yaptırıcam :) anlaştık bakalım ne zamana olucak :) yatak odayı ve banyoyu hazır aldım :) oturma odasınıda kendim yaptım:) birtek mutfak kaldı kızım tutturdu mutfakta olucak diye bakalım ne yapıcaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi tahta olması daha kullanışlı ve daha dayanıklı:) tanıdık olmasıda iyi:) şimdiden merak ediyorum evinizi.sizde tamamladığınızda bir resmini görmek isterim:) kolay gelsin...

      Sil
  20. teşekkür ederim :) inşallah zamanım olursa resmini atacağım :) kızım beğenir inşallah daha ev yapacağımızı söylemedim çok sevinecektir =)

    YanıtlaSil
  21. merhabalar bende kızım ıcn basladım barbı evıne ama baya buyuk oluyor yatagı fılan yoksa sıgmıor barbıler sızınkı gıbı ayakkabı kuusundan yaptım cogu sey aynı fakat sızın yaptıgınız baya kucuk duruyor fotograflardanmı kaynaklanıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba mehtap hanım:)
      bizim bebeklerimiz Barbie fashionistas boyları 30 cm.zannedersem diğer bebeklerde aynı boydadır:)tüm eşyalarımız barbilerin boyutuna uygun.fotoğrafta küçük gözükmüş olabilir.evin genişliği 80cm-derinliği 35 cm-toplam yüksekliği 70 cm.sizinkinide merak ettim,tamamladığınızda görmek isterim:)kolay gelsin..

      Sil
  22. Bende böyle bir ev yapmak isterdim fakat genim çok minik oyuncaklarım var onlar barbienin yavrusu oluyor. :) Ama ben onlara da oda yapmak istiyorum.Eee acaba şato yapabilinir mi?

    YanıtlaSil
  23. tabiki yapılabilir:)hem küçük oyuncaklara eşya yapmak daha kolay olur.kartondanda yapabilirsin:)

    YanıtlaSil
  24. Elinize SAĞLIK Süper olmuş...

    YanıtlaSil
  25. çok beğendim barbieleri çok sevdiğim için bende yapacağım beyza vera zeki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim:)kolay gelsin..

      Sil
  26. ÇOK GÜZEL BEN DE YAPMAK İSTİYORUM AMA NASIL OLACAK BİLMİYORUM*

    YanıtlaSil
  27. GÜZEL OLMUŞ.BENDE YAPMAYI İSTERDİM

    YanıtlaSil
  28. çok güzel olmuş tebrik ederim.40 yıl düşünsem böyle şeyler aklıma bile gelmezdi. mütişş bravoo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler,çok naziksiniz:)

      Sil
  29. Meraba ben de bu fikri uyguladım çok güzel oldu ... çok tesekkurler bu fikirler iicin

    YanıtlaSil
  30. Kızıma yapmak istediğim bebek evi araştırmasıyla bloğunuza ulaştım.Tebrik ediyorum,özellikle mobilya konusunda benim için yol gösterici oldunuz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba:)
      çok teşekkür ederim Nursel hanım:) estağfurullah,çok naziksiniz:)Barbie evi yapmış olmama rağmen hala şöylede bir koltuk yapsam,birde ranza yapsam gibi onca şey aklımda dönüp duruyor.malesef zaman bulamıyorum bu aralar:)kolay gelsin size eminim çok güzel bir ev olacaktır:)

      Sil
  31. çok güzel olmuş ellerinize sağlık tatilde kızım için yapmayı planlıyordum yol gösterici oldu teşekkürler dış kısmını nasıl yapacağıma karar veremedim fikir verebilirmisiniz tahta ağır olur gibi daha ince tahtalar var bu dolapların arka kısmında kullanılan onlarıda nasıl birleştirebilirim bilmiyorum sağlam da bişey olması lazım ama sizinki gerçekten muhteşem olmuş siz ne kullandınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim:)
      sizin dediğiniz tahtaya zannedersem kontraplak deniliyor.ondan olacağını zannetmiyorum.eğilip büküldüğü için tam bir form alamazsınız.
      ben ince tahtalardan yaptım yarım cm kalınlığında mdf.
      kızınız dikkatli kullanabilecekse aynı büyüklükte sağlam kolileri kullanabilirsiniz.önce kaplayıp sonra birleştiriseniz olur bence.bende önce öyle yapmayı düşünmüştüm ama oğlum küçük olduğu için ezme ihtimali çoook fazla olduğundan:) tahtadan yaptım.
      kolay gelsin,mutlu günler dilerim:)

      Sil